
Al jaren doe ik mijn individuele ergonomische werkplekadviezen alleen online. Ik geloof dat dit de beste manier is (zie mijn vorige blog post).
Vorig jaar ben ik met een nieuwe dienst gestart voor mijn huidige klanten die echt alleen “live” kan: een rondgang op kantoor, waarbij ik alle collega’s die aanwezig zijn aanspreek, tips geef en uitnodig om vragen te stellen over hun werkplek. Ik ben er erg enthousiast over – en klanten ook!
Het is een laagdrempelige manier om gezond werken onder de aandacht te brengen. Ik doe mijn best om het stoffige imago dat Arbo heeft “leuk” en praktisch te maken. En ik denk dat het vaak lukt. Ik hoor dat collega’s over het onderwerp gaan praten en zie dat ze weer even kritisch nadenken. Als één collega de werkplek elke dag goed instelt volgen de anderen vanzelf. We blijven toch kuddedieren 😉
Het is ook kosten-efficiënt. Bij middelgrote bedrijven (50 a 100 man) kan ik vaak iedereen op 1 dag persoonlijk spreken. En bijna iedereen die ik spreek, heeft wel een vraag. Ik denk dat ik veel mogelijke problemen op tijd signaleer. Iedereen met vervolgvragen kan een individueel ergonomisch werkplekadvies inboeken, waarin ik de tijd neem om collega’s persoonlijk te helpen en meer privé-onderwerpen te bespreken.
Klanten die tot op heden gebruik van hebben gemaak van de rondgang: Deutsche Bank, FD Mediagroep, Council of Europe Development Bank (Frankrijk) en Van Campen Liem.
Deze zomer maak ik een nieuwe ronde. Mogelijk geïnteresseerd? Neem vooral contact met me op!